Pandemi Sürecinde E Spor’un Yükselişi

Koronavirüs döneminde Dijital alanda en büyük yükselişi E-Spor yaptı.

KPMG Bencmark ekibinin yaptığı araştırmaaya göre; koronavirüs dönemindeki E-Spor oyun satışları yüzde 63 arttı. 2021 yılına kadar yüzde 21.7 büyümesi beklenen E-Spor’un piyasa değeri 1,5 milyar doları bulacak

Koronavirüs pandemisi nedeniyle dünyadaki tüm spor organizasyonları dururken, bu süreçte E-Spor’a ilgi arttı. Küresel karantina döneminde büyümeye devam eden E-Spor dünyasında oyun satışları yüzde 63 arttı. Araştırmaya göre E-Spor’un 2021 yılına kadar yüzde 21.7 oranında büyümesi, piyasa değerinin 1,5 milyar dolara çıkması bekleniyor. Aynı dönemde sinema endüstrisinin yüzde 4.4, müziğin yüzde 3.5, radyonun ise yüzde 2.1 küçülmesi öngörülüyor.

664 milyon kişi takip edecek

2015 yılnda 235 milyon kişinin izlediği E-Spor’un şu anda toplam 454 milyon kişi tutkuyla takip ediyor. 2022 yılında ise E-Spor’un takipçi sayısının 644 milyon olacağı hesaplanıyor. E-Spor kitlesinin yaş ortalaması da dikkat çekici. Dünya futbolunu izleyenlerin yaş ortalaması 39, Premier Lig’i takip edenlerin yaş ortalaması 42’yken, NBA’nin izleyici kitlesinin yaş ortalaması 53. E-Spor takipçilerinin yaş ortalaması ise 32.

İşte spor organizasyonlarını izleyenlerin yaş ortalaması:

Organizasyonİzleyenlerin yaş ortalaması
E-Spor32
Tüm futbol ligleri39
İngiltere Premier Lig42
NHL43
NFL49
Olimpiyatlar50
NBA53
WTA Tour55
MLB57
ATP Tour61

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir